joi, 4 octombrie 2012

Fiul risipitor (parabolă biblică pentru vremuri electorale)...


Fost-a un părinte care a avut doi copii: unul plin de sîrguinţă şi de hărnicie care a prins cheag întru toate, iar altul care şi-a risipit averea şi părăsindu-şi părintele, a apucat calea pribegiei.

Ani mulţi trecut-au şi alţi mulţi ani trecut-au, pînă cînd fiul risipitor se întoarse şi căzînd în genunchi în faţa casei, începu să se tînguiască cu glas tare ca cerşetorii.

Ieşind în curte părintele său întrebatu-l-a: "Cum de-ai ajuns aici şi ce fel de om eşti? Fiindcă scris este să-ţi cinsteşti viaţa ca să ai tată şi mamă pe acest pămînt şi cînd te speli să-ţi ţii mîinile-n jos şi nu în sus că altfel apa îţi va curge în mîneca hainei şi nu va avea îndurare şi umezi-va capetele mînecilor cămăşii tale, carele numescu-se pre scurt:"manşete".Cu mîinile-n jos e bine să stai şi cînd umbli prin sacii cu făină(ai tăi sau ai altora), căci urît se va vedea scurgîndu-se făina(a ta sau a altora)din cele manşete si adevăr grăi-vor cei ce vor zice:Ete 'oţu!".

Iar acela astfel i-a răspuns:"Nenorocit sînt eu printre nenorociţi, făcut-am speculă cu fel de fel de lucruri şi iată-mă întors aici ca cerşetor rugîndu-te să te milostiveşti şi să porunceşti să mi se dea lăturile pe care le mănîncă porcii tăi."

Iară tatăl său luatu-l-a în braţe şi sărutîndu-l i-a spus:"Tu eşti copilul ce va să fie ales"

Celălalt fiu cu sufletul răvăşit grăit-a către parintele său:"Cum de cutezi să-l măsori cu măsuratoarea mîinilor tale, pe el, carele risipit-a cinstea şi încrederea ce a avut iar mie, care neguţătorit-am cu folos, nu-mi dai binecuvîntarea ta?"

Şi zis-a părintele:"Adevăr grăiesc ţie, neguţător mai iscusit este el decît tine fiindcă el ştie prea bine cît valorează lăturile azi, la preţ maximal !".

Cine are degete de pipăit, să pipăie!


'Ai să ne-auzim pipăitori!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu