duminică, 7 octombrie 2012

Maşina timpului..


Maşina timpului, excelenta invenţie a lui H.G.Wells, s-a oprit în faţa casei. Am sărit repede în ea şi i-am dat drumul în direcţia trecutului. Roţile au început să uruie, iar elicea să se învîrtă cu o viteză nebună.Stăteam pe loc, dar eu ştiam că sînt în plină călătorie. Într-un minut călindaru arată anul 2012, luna august.Un scîrţîit scurt şi maşina se opreşte..am ajuns la destinaţie!

Sar afară din teleguţă şi privesc în jurul meu. Mă aflu în acelaşi loc ca adineauri, dar ce schimbare! Pe Marele Floaşter felinarele aruncă o lumină rece, tramvaiele brăzdează oraşul aproape goale! Din fereastra unei prăvălii un nene mă evaluează cu zîmbet sardonic în priviri; observ că prăvălia se numeşte "Amurgul" şi-i înţeleg pohta!

Un minut mă simt copleşit sub povara unui şuvoi de amintiri, dar îmi revin rapid. Nu am venit în astă regiune a timpului pentru a visa; am venit cu treabă importanta şi urgentă, pe care musai s-o rezolv într-un ceas, doar atîta mi-a fost împrumutată maşinăria!

Îmi arunc ochii spre Iunion. Exact cum am bănuit. Şedeam la locul meu obişnuit, undeva în spatele cafenelei; căciula părea mai nouă şi faţa o ţîr' mai tînără, dar nu-ncape îndoială, sînt eu, in 2012, luna august! Tocmai scriam ceva.

Am intrat suflînd din greu şi m-am aşezat la aceeaşi masă, faţă în faţă cu mine însumi.

Eu, cel din 2012, octombrie: Servus! Te rog să nu te miri prea mult, sînt grăbit. trebuie să-ţi vorbesc de urgenţă!
Eu, cel din 2012, august( îşi ridică privirea, e puţin uimit, dar nu prea mult): Ptiu, drace...Unde te+am mai văzut pe mătăluţă?!
Eu, cel din 2012, octombrie: Nicăieri. Tu nu mă cunoşti, dar eu te ştiu foarte bine. Dar nu despre asta-i vorba!
Eu, cel din 2012, august( dînd din umeri): Mi-e indiferent. Dar puteai sa vii mai tîrziu, după cum vezi, acum am ceva de lucru...
Eu, cel din 2012, octombrie: Ce lucrezi, nenicule?
Eu, cel din 2012, august: La un crochiu umoristic. O chestie teribil de amuzantă. Stai să-ţi citesc :" Luna asta locurile în Congres sînt atît de rare , încît am văzut un nene care-şi căra alegătorii în cîrcă pentru a fi sigur că vor ajunge la urne. La urnele care trebuie!"
Eu, cel din 2012, octombrie: Asta-i glumă?!
Eu, cel din 2012, august: Atunci ascult-o pe asta: spre sfîrşitul schiţei apare un jmecher în calitate de ...hahaha...prim ministru...hihihi...prim ministru rus...(se îneacă de rîs)

Eu, cel din 2012, octombrie(compătimitor): Dragă băiete, musai să-ţi spui ceva: lasă-te de scris! Şi nu te băga în politică! Aprovizionează-te bine!
Eu, cel din 2012, august: Te-ai dilit, nene?!
Eu, cel din 2012, octombrie(tot mai aprins): Cumpără arme! Cumpără pîine! Nu-mi pasă, cumpără orice! Şi sună din goarnă, adună-ţi amicii, nu vă despărţiţi că vă poate fi fatal!
Eu, cel din 2012, august(indignat): Ajunge! Cred că e cazul să pleci, lasă-mă să lucrez!
Eu, cel din 2012, octombrie( disperat, îi smulg hîrtia de sub mînă): Nenorocitule, vrei să mă distrugi? Măcar nu mai scrie bazaconii pe hîrtia asta! Şi nu-ţi consuma votul aiurea, fiindca în octombrie vei...de fapt, Voi trage ponoasele după acţiunile tale de-acum!
Eu, cel din 2012, august( furios): Te-am salutat!

Eu, cel din 2012, octombrie( renunţînd): Bine, bine, nenorocitule! Niciodată nu te-a interesat soarta mea! Mă-ntorc în 2012, luna octombrie, la rolul meu de om sărac cu ţară furată!

'Ai să ne-auzim prevenitori!



   C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu