miercuri, 4 ianuarie 2012

La plimbare...

Tii, ce zi frumoasă... Mă hotărăsc să fac o plimbare , să-mi mai oxigenez creieraşii şi să mă bucur de priveliştea din frumoasa urbe. Şi , dacă otorităţile au pus la dispoziţie un autobuz din acela cu etaj, iacătă-mă-s pe platforma omnibuzului, aşezat pe una din băncuţe, profitînd de o aşa minunată zi! Bate soarele, dar adie un vînt slab, parcă-i primăvară! Toate bune, pînă cînd...

Un domn: Vai! Îşi ridică mîinile brusc la pălărie.
Amicul său: Ce s-a-ntîmplat?!
Domnul: Mai-mai să-mi ia vîntul pălăria!
Amicul: Noroc că ai apucat-o. Ar fi fost păcat de ea!
Domnul: Cum adică păcat de ea? Abia ieri am cumpărat-o cu 2000 de lei
Amicul: D-aia zic că era păcat s-o ia vîntul
Domnul (înroşindu-se) : Pălăria mea cea nouă?! Ei bine, şi...ce dacă mi-o lua?
Amicul: Păi, trebuia să-ţi iei alta.
Domnul(furios): Ceee?! Tocmai ce-am cumpărat-o! De ce-ar fi trebuit să-mi iau alta?!
Amicul: Doar n-ai să sari dupa ea din mers...
Domnul( nervos): Normal că n-aş fi sărit! Aş fi oprit autobuzul!
Amicul: Ha-ha! Grozavă gluma! Doar nu ţi-oi fi-nchipuit c-o să oprească un autobuz în plină viteză ca să-ţi poţi lua tu pălăria!
Domnul (urlînd): Ce fel de vorbă tîmpită-i asta?! Am dreptul să-mi iau pălăria, şi pentru că nu pot sări din mers , autobuzul e strict obligat să oprească, sau să-mi restituie banii pe pălărie, de vreme ce mi-a luat-o vîntul din pricina maşinii!

Un domn slab: Are dreptate stimabilul! E strictamente obligat să oprească!
Un domn gras: Faină obligaţie, n-am ce zice! Cum adică să oprească autobuzul, cînd eu am treabă urgentă!
Domnul( către gras): Uite-aşa! Că ai tu treabă urgentă nu-mi pot lua eu pălăria, propria mea pălărie?!
Grasu': Din partea mea, poţi să ţi-o mănînci coaptă, da' aş vrea să văd că din cauza pălăriei altuia trebuie să oprească autobuzul şi să aştept, cînd eu am treabă de urgenţă în Piaţa Revoluţiei!
Domnul( roşu ca sfecla): Să mi-o mănînc coaptă?!!! Dacă mi-o ia vîntul îmi cumperi dumneata alta?!
Grasu': Cumpără han-tatar!
Domnul: Păi vezi, atunci trebuie să oprească!
Grasu': Ce vorbeşti, dom'le?! Eu mi-am plătit cinstit biletul, aşa că trebuie să mă transporte cum scrie la carte, nici vorbă să oprească!
Domnul: Iar eu mi-am plătit pălăria, trebuie să oprească!
Grasu' (ieşindu-şi din pepeni): Ba nu va opri, mă aşteaptă lumea şi fiecare minut...
Domnul: Eu trebuie să ajung la minister şi nu mă pot prezenta fără pălărie! Fă bine şi plăteşte-mi pălăria!!
Grasu' : NU!!!
Domnul (năpădindu-l tot sîngele-n obraji): Nu mi-o plăteşti?!!! Şofer! Şofeeer!

Slabul: Curată porcărie!
Mai mulţi: Nemaipomenit! Are dreptate!
Alţii: Ba n-are dreptate!
Domnul (urlînd): Şofer! Opreşte maşina!!!
Grasul (mugind): Nu cumva sa-ndraznesti! Mina cit poti!!!
Cîţiva: Opreşte! Ajutoor! Dumnezeule-Doamne!!!Catastrofă!!! Ajutoooor!!!
Alţii: Mînă cît poţi, dă-i înainte!!! Bagă viteză, poate mai putem scăpa!...Aşa, cu forţă, acum ori niciodată!... Ajutoor!!!

Şoferul mînă ca un apucat. Din faţă vin mereu alte şi alte maşini, repezindu-se nebuneşte una-ntr-alta. Mulţimea sparge geamurile vitrinelor, poliţia năvăleşte pe străzi...În cazărmi trompeţii sună alarma, poporul e chemat sub arme...
  Ooof, mărunte pricini de uriaşe conflicte... Romania şi-a declarat razboi...


'Ai să ne-auzim nepricinuitori!

  C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu