marți, 20 decembrie 2011

Shopping...

"Te uită cum ninge-n Decembre...", se-aude buciumînd domnul Alifantis în micul tranzistor (căpătat acu' mulţi ani drept premiu în urma paradei locale "Fercheş trece badea drumu' "); băiet ascultător, arunc o privire pe fereastră- chiar ninge; iau călindaru' şi verific, sîntem în decembrie!


Decembrie, luna cadoaielor! Singura lună din an cînd lăsăm deoparte tot egoismul,toată rapacitatea din noi, unica lună cînd, sincer şi dezinteresat, sîntem buni unii cu alţii, nu ne certăm, ci ne trimitem unii altora daruri! Minunată descoperire este luna cadourilor, dăruiască-l Dumnezeu cu ceva, cu viaţa de apoi de pildă, pe cel ce-a descoperit-o!

Atins de atmosfera de sărbătoare ce domneşte-n sat, mă hotărăsc să respect tradiţia şi să m-apuc de-mpărţit daruri celor dragi! Deşi am oroare de lins vitrine şi pierdut timpul prin magazine,cu punga plină de golji şi raniţa-n spinare plec la cumpărături, convins fiind că bogata ofertă de la market place o să mă ajute-n realizarea acestui măreţ obiectiv!

Din păcate, am uitat cu desăvîrşire că marţea-s trei ceasuri rele,iar eu , cu binecunoscuta-mi ştiinţă organizatorică, taman în orele blestemate m-am trezit a o face! Başca faptul că, în drum spre monetary market, o mîţă neagră-mi taie calea, da' eu am decis s-o ignor; drept pentru care, bancomatu' nu vrea nicicum să mă servească, pe motiv de pauză de masă! Da' chestia asta-i de cîteva zile, aşa că-s obişnuit, revin mai tîrziu, pîn-atunci dau o raită prin mall!

Se vede treaba că nu-s singuru' atins de febra cumpărăturilor, magazinul fiind plin ochi; şi asta n-ar fi o problemă, numa' că, la o privire mai atentă, bag de samă că mulţi clienţi nu prea au toate ţiglele pe căşi!

Iaca, par egzamplu, un nene se plimbă într-un mod ferit şi ascuns prin magazinu' de arme în timp ce fredonează melodia din "Misiune Imposibilă", după care se-apucă să probeze cîteva din puştile Q5, întrebîndu-l, ingenuu, pe vînzător dacă ştie unde se găsesc pastile antidepresive în magazin! Ăsta-i răspunde prompt 07! E clar, am tulit-o rapid de-acolo, îmi pare rău dragilor, da' puşti nu pot face cadou!

Am vrut să cumpăr o frumoasă casă, cu toate dotările, dar în raionul respectiv, un zălud îşi ridicase cortul şi le spunea copiilor clienţilor că nu au voie să vină în camping decît dacă aduce fiecare cîte o pătură şi-o perină! Vă daşi seama ce vraişte era p'acolo!

Nici la raionul de haine n-am avut mare noroc, un nene d'ăsta stătea ascuns între rafturile cu cămăşi pe umeraş; cînd m-am apropiat, a-nceput a străfiga : EU,EU, ALEGE-MĂ PE MINE!!!! Culmea-i că găsise destui adepţi, cu ajutorul cărora setase toate sistemele home-cinema din raionul vecin să cînte marşuri patriotice şi a organizat o paradă prin magazin! Ca să scap ,am fost nevoit să m-ascund într-o cabină de probă- am crezut c'acolo-i loc sigur! Da' de unde, după nici un minut, din cabina vecină se aude un strigăt disperat:" Băi fraţilor, iar aţi uitat să puneţi hîrtie igienică"!

În fine, am ajuns la magazinul de alimente, gîndind că măcar nişte cozonaci aş putea cumpăra în linişte! 'A pe dracu'! Unu' a vărsat două tuburi de ketch-up în faţa toaletei femeilor şi-a pus panoul cu "Atenţie!!! Suprafaţă alunecoasă" acolo; unu' se folosea de-o cameră de supraveghere pe post de oglindă pentru a-şi curăţa nasul; altu' umplea cu bombonele căsuţa de scrisori şi reclamaţii a magazinului!...

Şi iaca aşa, am rămas şi cu sacu' gol, şi cu nervii la pămînt! Pîn' la urmă, singuru' lucru ce-l pot face cadou e articolu' ăsta(pe care l-am primit şi eu în dar) şi o sinceră urare :Sărbători Fericite!

     'Ai să ne-auzim dăruitori!



    C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu