duminică, 27 noiembrie 2011

Papa mult şi boosteru' nu măreşte creieru'!

Pe lîngă plopii fără soţ adesea eu treceam ,
Puteam să trec şi peste ei,da' ce gheşeft făceam?!

Ne naştem,creştem,ne maturizăm,crăpăm!Cam asta ar fi,pe scurt,evoluţia fiecăruia de pe minunata noastră planetă!Bineînţeles,totul se petrece în timp,fără grabă!De altfel,pînă şi Ăl de Sus ,în timp ce făurea lumea,mai lua cîte o pauză! Acu' ,deşi suntem în secolul vitezei,evoluţia omului ar trebui să fie tot aşa,langsam,fără a sări peste etapele vieţii precum un cangur cu jăratec sub coadă!

Cei care-au conceput joaca asta au pus la dispoziţie booster-ele,un fel de vitamine ce ne ajută să ne dezvoltăm mult mai rapid decît ar fi normal,făcîndu-ne să arătăm armonios la trup,fericiţi la chip...da' cu tărtăcuţa,cum rămîne cu tărtăcuţa?!Pare că nu dau doi bani pe vorba veche,din popor:"Steroidu' şi pastila nu o să ne crească bila"!
Ca să nu fiu acuzat că vorbesc în necunoştinţă de cauză,iaca un exemplu de evoluţie rapidă:

Şedeam în balcon la cafenea şi răsfoiam o gazetă!Deodată am auzit nişte paşi uşori,şi văz un ţînc de vre-un anişor cum se aşează fără fasoane la masa mea:
Mă numesc Iosip,şi sunt foalte feliţit să vă cunosc,gînguri politicos!E pentlu plima oală cînd calc în cafeneaua asta şi am nevoie de nişte sfatuli!
-Cu toată plăcerea,cum te pot ajuta?!

Îşi lungi puţin gîtul şi mîinile,capul i se turti o idee la ceafă,nasul i se mări ,gura i se lărgi:arăta ca un copil de 6-7 ani,dar (încă)semăna cu ceea ce fusese în urmă cu două minute:
-Apelez la un om în etate ca la un cunoscător al sufletului omenesc!Vreau să vă cer sfatul în nişte probleme de viaţă!
-Îţi stau la dispoziţie,îi spun surprins,numai că...

Tînărul mă privea încordat!În clipa aceea, părul lui blond începu să-i crească vertiginos,iar dinţii de lapte îi căzură zgomotos pe masă:
-Mă scuzaţi un minut,pînă-mi cresc dinţii vorbesc cam greu!
Nici un minut n-a durat;mă privea zîmbind...arăta ca un puşti de vreo 12 ani...
-Ei bine,începu să vorbească limpede şi tare-cel mai important lucru:sunt îndrăgostit!
-Ahaa,am exclamat....
Sunt îndrăgostit şi nu mai vreau să ştiu de nimic altceva,strigă cu o voce un pic mai adîncă,în timp ce părul său blond căpăta o nuanţă mai închisă!În ochi îi juca un foc nobil,începu să-i mijească puful mustăţii,părea a avea 17 ani de-acuma!

Avîntul său tineresc mă cuceri şi-mi stimula imaginaţia:
-Bravo!Nu-ţi bate capul cu nenorocitele de prejudecăţi!Cîntă romantismul bucuriei,du o viaţă de artist,fii regele acestei vieţi,fericit liber şi nepăsător!
Mă privea cu aerul că-mi dă dreptate!Dar ochii lui păreau obosiţi!Pe neaşteptate pletele i se împuţinară!
-Ei da,rosti pe o voce adîncă,spartă,ceva mai rigid!Dragostea e o treabă importantă,dar nici mizeria,lipsa de bani,truda nu pot fi neglijate,că nu-i bine!Romanticii au cam denaturat adevărata faţă a lucrurilor!Or,nu-i permis să le cînţi în strună!Fiecare treabă îşi are rost la vremea ei!Dar romantismul este perimat!
-Bine,dar adineauri...
-Adineauri eram un ţînc fluşturatic ce nu cunoştea viaţa!îmi replică îngîndurat!
-Şi acum?
Mă privi rece:-Acum,mi-a crescut tărtăcuţa!Fără bani nu ţine nici dragostea nici literatura,bătrîne!
-Poate că ai dreptate,dar dacă-ţi urmezi visele...

Îşi încruntă sprîncenele negre şi stufoase:
-Vise!Iluzii!-zice cu dispreţ!Nu folosesc decît pentru a ne ascunde realitatea!Realitatea limpede,adevărată,deşi neplăcută!Nu merită să-ţi faci iluzii,iar,cînd ai ajuns la o vîrstă oarecare,îţi dai seama că nu ai nevoie de ele,că sunt doar aiureli şi slăbiciuni...te rog crede-mă,tinere!
-Scuză-mă,dar tu te-ai aşezat la masa mea cerîndu-mi sfaturi despre cum să-ţi faci viaţa!
Auzindu-mă,se ridică în picioare ca împins de un resort!Barba lungă .alba,îi fremăta toată pe faţa plină de zbîrcituri,în timp ce-şi repezea spre tavan braţele-i tremurătoare:
-Cuuum?!!zbiară pe un ton ascuţit,strident,de om bătrîn.Tu vrei să-mi dai sfaturi?!mie?!Unui om venerabil?!Tu vrei să mă-nveţi pe mine?!Mai bine şterge-ţi nasul,mucosule!!!

Scuipă scîrbit!Vînturîndu-şi mîinile bezmetic mă părăsi brusc,fără un cuvînt,lăsîndu-mă cu gura căscată!
Ce ţi-e şi cu booster-ele astea!


'Ai să ne-auzim nepastilaţi!


 C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu