marți, 1 noiembrie 2011

[amin] Impresii de pe năsălie![ ptiu drace]

Poc-poc-buf...poc-poc-buf...oar' ce s-aude...să fie reuniunea maiştrilor cazangii, 'au vecina de deasupra care umblă pe toace cui ,chiar dacă are un picior scurt şi unu' şi mai scurt, ce exersează un cazacioc cu iubitul ei soţior,mîndru posesor de saboţi olandezi?!

Neah, se aud prea aproape şi în jurul meu!Curios,deschid cu precauţie un ochi: nu mică mi-a fost mirarea cînd am văzut în bătătură,pe lîngă tîmplarii ce mi-au deranjat hodina cu ciocăniturile lor,adunate-n jurul unei mese-ncărcate cu grisine, beri şi vişinată, persoane mai mult sau mai puţin cunoscute,amici şi neamuri,cerşetori şi bocitoare profesioniste...ce mai ,o adevărată menajerie!În capu' mesei ,tronau maiestuos căpitanul ceresc în sutană şi primarele obştii(ai dracu',şi-n asemenea momente vor să-şi împartă "tronul"...)!

Ahaa,mi-am adus aminte:ştiind că vine o zi în viaţa fiecăruia cînd tre' să dea colţu'(chestie inevitabilă,precum taxele la stat),şi,avînd în vedere că aşa ceva nu mi s-a mai întîmplat,m-am gîndit că o simulare de deces nu strică la casa omului,pen'că,n'aşa,repetiţia-i mama învăţăturii!

Zis şi făcut...am pus-o de-o grevă a foamei ,pînă sănătatea mi-a scăzut la 1 punct,ceea ce ar însemna că în maxim o zi ar trebui să decedez mortal!!Buuun,pus la 4 ace,înfofolit cu mantaua aia faină tip Mărgelatu şi cu bocancii ăia noi mangliţi din dulăpioru' lu' nea Pandele,m-am instalat confortabil în copîrşeu' de lux (achiziţionat de mult timp din pensia-mi amărîtă...pîn'acu' l-am folosit pe post de masă...),aşteptîndu-mi împăcat obştescul sfîrşit (de antrenament)!
Şi a venit...uşor,precum fulgul de zăpadă ce s'aşterne pe pămîntul jilav...delicat precum ai pune un pescuţ în acvariu... (băgaţi de samă cît de romantic devine omu' în prag de moarte...sau la beţie,ceea ce-i tot una : D)!

Vişinata şi berea le creşte priveghetorilor buna dispoziţie,iar eu,prin bumbacu' îndesat precar în clăpăuge ,aud tot chilăbăul!Se stîrnise un adevărat haloimăs în privinţa destinaţiei sufletului meu,adicătelea,oare aş fi meritat o viaţă de apoi fără griji,în grădina cu măru' fermecat,sau ar fi trebuit să trec la munca de jos,la prepararea bitumului pentru autostrăzile patriei?!

Căpitanul ceresc fonfăia evlavios despre nimicnicia subsemnatului,despre faptul că ia in rîs numele domnilor care l-au făcut om,şi ,ca atare,nu merită decît să fie înghitit de focurile aferente iadului!Howgh(ăsta-i cuvîntul spus de Vinetu cînd a unit apaşii cu siucşii,urmare a pioaselor pohte)!
Primarele,cu brasarda acăţată de gît precum fularu' purtat de Lucescu jr şi-ncălţat cu bocanci noi,lustruiţi,foooarte asemănători cu ai lu' nea Pandele(asta ar fi explicaţia faptului că simt aşa un curent plăcut pe la picioare,eu fiind desculţ acuma...),perorează patriotic şi sacadat(un Vadim la scară mică,muuult mai mică): nu a muncit în folosul comunităţii... o hotărît de capu' lui să nu mai cotiyeye pentru onoruri de răzbel...dacă tot avea de gînd să plece,băiatu’ trebuia să facă o cerere de preaviz de 15 zile...şi,mai presus de toate:o murit înainte de şedinţă,iar noi ne bazam pe votul lui...Aşadar,smoală-chin-iad!

Corul bocitoarelor îşi tînguie amarnic poezelele-nvăţate temeinic(se vede că-s de meserie):"Şi s-o duuu-huhuhu-sss,tînăr şi frumooo-hoho-sss!"! "Inside!"-rînjeşte maliţios,cel mai bun amic!
Cîteva voci timide parcă ar drege busuiocu':" O să te regretăm,da' pomana-i bine venită",“S-o porţi sănătos nene!”(ăsta-i fauritoru' de cruci,mînce-l tata de hazliu)!..."Ete-al dracu',are cămara goală sărăntocu"!"(ăsta-i ăl mai bun amic al amicului meu)!

Chiar mort fiind,mă simţeam într-o dispoziţie generoasă,aşa că,ferm hotărît să le zgudui un picut scaunele,deschid ochii şi mă uit în jos!Zic în jos,deoarece,contrar părerilor majoritare,sufletul meu pare s-o ia la deal şi nu la vale,ca să intre-n echipa Tălpii Iadului!

Arunc o privire şi-mi văd leşu'-ntins pe năsălie;că-s doar în laibăr şi-n cioareci...treacă de la mine;da' ce-i cu zîmbetu' ăla tîmp lăbărţat pe trăsăturile-mi sculpturale de strungar(mai am o tir' de happiness in fundu' stomacului)?!În semiîntunericul din cameră(zgîrciobii stăteau la lumina candelei),arama ce-mi plachează cu mîndrie dantura,licăreşte jucăuş,într-un ciudat cod morse,cum că ceva nu-i în regulă!Dau o geană şi înlemnesc(hihi,numa' eu aş putea reuşi performanţa asta în starea eterică în care mă aflu):"Mort fericit pentru patrie într-un closet pentru dame din Chişinău"!Cum dracu' să mai odihneşti întru Domnul cu aşa precizare-n necrolog?!Musai să schimb treaba asta!

Dom'le...geaba laudă unii viaţa de apoi,nu-i bine să fi rece...ţuşti la bumbu' cu Revive!


  'Ai să ne-auzim învietori!

 C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu