duminică, 25 septembrie 2011

Incerc sa-mi adorm fecioru'...


O, copilul meu, tu n-ai decît trei ani; viaţa pentru tine e o grădină zîmbitoare, tu poţi culege flori de unde vrei, nu ţie iti trînteşte gardianul amendă, ci mie. Tu nu cunoşti încă viaţa asta plină de păcate, plină de noroi, de murdărie...pentru tine viaţa este un vis feeric, tu trăiesti în lumea fericită a basmelor... Aud că tocmai acum mămica îţi spune poveşti - o, ascultă, minunatul basm cu zîne, şi crede-mă, că şi viaţa este un basm din acestea- viaţa asta care pentru mine este un roman atroce, realitate brutală şi diformă, crimă, murdărie, noroi şi...asta...cum îi zice, frate?...eh, ceva nespălat.

Mămica îţi spune poveşti...Hai să le ascult şi eu, să-mi scald sufletul în ceaţa de aur a basmelor, să uit pentru o clipă că sînt om în toată firea, că am devenit barbat, piesă de schimb, da, o banală piesă de schimb la maşinăria vieţii. Ehei, am cam uitat poveştile cu zîne...ia să vedem despre ce mai e vorba în ele...

Maică-ta îţi povesteşte tocmai despre Albă ca Zăpada...Regina şade în faţa oglinzii şi e tare ofticată că fata-i mai frumoasă decît ea...Tiii, da' urîcioasă muiere mai e şi regina asta vanitoasă! O fi avînd v'o 40 de ani, " vîrsta primejdioasă", vîrsta cînd femeile mor de gelozie. Dezagreabil subiect, în genul lui Karin Michaelis... Dar să ascultăm... Ceee?!! O otrăveşte pe Albă ca Zăpada?! Pfff, da' asta-i chiar exagerat...o femeie o otrăveşte pe alta din gelozie?...Păi ăsta-i subiect de roman poliţist! Draga mea, povesteşte-i altceva copilului...cum vrei să adoarmă cînd aude aşa ceva? Nici eu n-aş putea dormi dacă le-aş lua prea în serios!

Cenuşăreasa! Ei, asta da! O poveste delicată, după cîte îmi aduc aminte...Dar, să ascultăm...Va să zică tot ajunge la bal, dar fuge acasă...şi feciorul de-mpărat nu-i găseşte decît pantofiorul...şi declară că nu va lua de nevastă altă femeie decît pe stăpîna acelui pantof...Cee?! Surorile vitrege îşi taie degetele de la picioare ca să poată încălţa pantoful?!! Opreşte-te, te rog! Asta-i înfiorător! Îţi dai seama ce orori îi povesteşti copilului neprihănit?! Ce chestie, să te-ndrăgosteşti de o femeie datorită pantofilor! Păi, asta-i perversitate abjectă...fetişism! Başca povestea cu automutilarea! O serie de delicte care mai de care mai respingătoare! Vrei să nenoroceşti copilu'?! Spune-i repede altă poveste!

Ionel şi Mărioara! No, aşa da, despre aşa ceva trebuie să vorbeşti copiilor, despre copii drăgălaşi, nevinovaţi, despre zîne...Cee?! Părinţii îşi lasă copiii în pădure?! Pai, asta-i abandon...Bine, bine, poate totusi...Baba Cloanta, da, da, si mai departe? Ce, îl închide pe Ionel în coteţ...îl pune la îngrăşat?! Cum?! Ca să-l mănînce?!! Isuse Hristoase, opreşte-te că mă trec toţi fiorii! Asta-i de neînchipuit, antropofagie ordinară, canibalism, grozăvii de care nu s-ar putea servi nici cel mai cinic jurnalist de cancan... Citeşte-i alta!

...Asta, da, de acord. Făt Frumos şi Fata Împăratului! Asta-i o poveste de care copiii au nevoie! Deşi, nişte etnobotanice de contrabandă sînt şi aici... da', treacă de la mine. Fiindcă povestea are, totuşi - din cîte îmi amintesc- o morală instructivă. Da,da...acum îmi amintesc...Făt Frumos se transformă în porc şi cu toate acestea blînda fată de-mpărat nu se scîrbeşte de el...îl mîngîie...îl alintă...iaca drace, îl mai şi săruta...Gata! Ajunge! Vrei să-mi nenoroceşti definitiv copilul?! Păi, asta-i o adevărata mocirlă...Sovata şi Govora...Ptiu...Sodoma şi Gomora...Foc şi pucioasă...Marchizu' de Sade...poliţia...cangrenă...orori înfioratoare!

Nemaipomenit! Va să zică astea-s basmele cu zîne? Asta-i lumea fericită a basmelor? Ce orori! Crime-ntunecate, răzbunări crîncene, omoruri, intrigi, pizmă, furturi la tot pasul, asta-i tot ce am auzit pînă acum! Ce fel de oameni sînt aceştia? Ce fel de lume-i asta în care pînă şi babele sînt vanitoase şi răzbunătoare?...Ce fel de lume-i asta , unde patronul îl îndeamnă pe muncitor să-nşele, făcîndu-i cunoscut cu şiretenie că la el " o zi e cît la alţii un an"? Ce fel de lume-i asta în care nişte împăraţi făgăduiesc, în schimbul unor avantaje personale, " jumătate din împărăţia lor"?!

Draga mea, ia te rog , citeşte copilului ceva , o istorioară morală, în care crima-i pedepsită...Asta , dacă nu vrei să crească dupa chipul şi asemănarea "eroilor" din basme!Poţi să-ncepi cu Nana lui Zola ...:)

C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu